Home » עידכונים » שירותי טלרפואה לבני גיל הזהב

שירותי טלרפואה לבני גיל הזהב

שירותי טלרפואה לקשישיםבשנים האחרונות דובר רבות על החסרונות של הרפואה המערבית. בין היתר דובר לא מעט על התורים הארוכים, על ההמתנה המתישה, על חוסר היכולת לספק את המענה האנושי המתאים ועוד.

על רקע דברים אלה התפתח שירות רפואי משלים, שמאפשר לקבל מענה טוב יותר. שירות זה, המכונה בשם המקצועי טלרפואה, נמצא עדיין בראשית דרכו אולם כבר עתה יש לו יתרונות חשובים. יתר על כן, התפתחויות חדשות צפויות להוביל לרפואה מתקדמת ונוחה יותר, בשנים הקרובות.

שירות טלרפואה, שבו נדון להלן, יכול לספק מענה יוצא דופן לבני כל הגילאים, אולם יש פלח אוכלוסייה שעבורו שירות זה חיוני שבעתיים. מדובר, כמובן, על אוכלוסיית הקשישים, שעבורם כל ביקור אצל רופא, בקופת חולים או בבית החולים כרוך בטרחה רבה במיוחד.

בשורות הבאות נרחיב את הדיבור על שרותי הטלרפואה בימינו, נספר על מקרים שבהם שירות כזה בהחלט יכול להציל חיים, נראה גם מהן המגבלות של שירות שכזה והן הציפיות לעתיד.

זה כן לטלפון

כולנו מכירים בעובדה שחלק גדול מהשירות המודרני, שניתן בקרב חברות ומוסדות שונים, ניתן באמצעות מוקדי טלפון. דבר זה נכון בקרב חברות סלולריות, בנקים, חברות ביטוח, גופים ממשלתיים (רשות המיסים, ביטוח לאומי) ועוד.

הניסיון הצטבר במוקדי טלפון אלה בתוספת ידע רפואי וצרכים של אנשים בני הגיל השלישי הביאו להקמת של מוקדי שירות רפואי, ובקיצור – מוקדי טלרפואה. מרכזים אלה, שלא כמו מרכזי שירות טלפוני אחרים, מאוישים באנשי מקצוע שעברו הסמכה רפואית והללו בקיאים בצרכים המיוחדים של אנשים מבוגרים. בין השירותים השונים שמספר מענה טלפוני שכזה ניתן למצוא:

  • סיוע בהבנה של תוצאות בדיקות שונות, כגון בדיקות דם ובדיקות אחרות שנעשו במכונים רפואיים מבעוד מועד.
  • אבחון על פי בדיקות שנעשו באופן עצמאי, ברגע האמת, הרלוונטי במיוחד לקשישים. דוגמא לכך ניתן לראות בבדיקות א.ק.ג, במקרים של חשד לאירוע לב. במקרים כאלה, ממד הזמן חשוב ביותר. כך, במקום להמתין זמן רב לבדיקה בבית החולים, ניתן לערוך בדיקה עצמאית, באופן מיידי ולהעבירה למומחי הטלרפואה להמשך אבחון.
  • התייעצות בכל מקרה של הופעת סימפטומים שונים, לפני שמחליטים על הצעד הרצוי. מלבד החשיבות של חוות דעת מקצועית, אין ספק שיש כאן גם ממד של שקט נפשי.

שירות מציל חיים

בזכות היכולת להתייעץ עם גורם רפואי, עשרים וארבע שעות ביממה, ללא המתנה בתור וללא צורך לצאת מהבית, מדובר על מענה מצוין לאנשים בני הגיל השלישי.

בין אם מדובר על מניעה של פניה מיותרת לבית חולים מרוחק ובין אם מדובר על איתור של סימן ראשוני לאירוע לב או לכל בעיה אחרת, שנמצאת בהתהוות, אין ספק שמדובר על שירות רפואי חשוב, שיכול להציל חיים ולהפוך אותם לנוחים יותר.

עד כה, ידוע על מקרים שבהם אובחנו מבעוד מועד מצבים של אירוע לבבי, וכך נמנעה התלבטות לגבי פינוי לבית החולים, חיסכון זה בזמן מעלה את הסיכוי להחלים ולקבל טיפול נכון יותר ומהיר יותר.

שירות משלים

חשוב לזכור ששירותי טלרפואה אינם תחליף לבדיקות פנים אל פנים. אמנם, במקרים רבים השירות נגמר בשיחה או בשליחה של תוצאות בדיקות לרופא שמעבר לקו, אבל ישנם מקרים שחייבים להמשיך עם קבלת מענה נוסף.

בדיקות נוספות, שחלקן מחייבות לקיחת מדדים נוספים, מתן דם, וקבלת טיפול נוסף תרופתי או כירורגי, הופכים את שירות הטלרפואה לתוספת לשירותי רפואה רגילים, המוכרים מחיי היום יום.

עם הפנים לעתיד

מומחים צופים שבשנים הקרובות ימשיך תחום הטלרפואה להתפתח. מכשירים נוספים לביצוע בדיקות עצמאיות צפויים להיות משווקים, לרבות מכשירים ללחץ דם ומדדים נוספים. במקביל, הרחבת האפשרות לשיחות מצולמות בווידאו, יובילו לאפשרויות חדשות ברפואה זמינה, לאוכלוסייה הכללית ובפרט לבני הגיל השלישי.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715427

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר